عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1399
بازدید : 861
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
تاریخ : شنبه 2 آذر 1398
بازدید : 1053
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

اتحادیه بین‌المللی مخابرات

اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است. این اتحادیه دومین اتحادیه قدیمی پس از کمیسیون راین است. این اتحادیه وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد. مقر این سازمان در ژنو سوئیس است.

محتویات

تاریخچه

در سال ۱۸۶۵ پس از اختراع تلگراف بیست کشور اروپایی نهادی را به عنوان اتحادیه بین‌المللی تلگراف تأسیس کردند که اولین مقررات بین‌المللی ارتباطات راه دور (مخابرات) در آن به تصویب رسید. این اتحادیه پس از کنفرانسی جهانی در مادرید اسپانیا به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور (مخابرات) یا همان ITU تغییر نام داد. پس از تأسیس سازمان ملل متحد، در سال ۱۹۴۵، آی‌تی‌یو به نهادی وابسته به این سازمان تبدیل شد.

اجزا

 

بنای یادبود در برن سوئیس در پایین بنا این نوشته دیده می‌شود: «Union Télégraphique Internationale fondée à Paris en 1865 sur l'initiative du gouvernement français. Érigé par décision de l'Union Télégraphique prise à la conférence internationale de Lisbonne en 1908.» (به فارسی :اتحادیه بین‌المللی تلگراف در ۱۸۶۵ در پاریس به ابتکار دولت فرانسه تأسیس شد. این بنای یادبود با تصمیم اتحادیه تلگراف در کنفرانس بین‌المللی لیسبون در سال ۱۹۰۸ ایجاد شد)

ITU از سه بخش تشکیل شده‌است:

  • بخش استانداردسازی مخابرات
  • بخش مخابرات رادیوئی
  • بخش توسعه مخابرات

ریاست

ریاست بخش ارتباطات رادیویی توسط کنفرانس مجمع عمومی چهارسالانه آی‌تی‌یو انتخاب می‌شود. ریاست این بخش، علاوه بر مسئولیت هماهنگی بین زیربخش‌های مختلف، به‌طور مستقیم مسئولیت اداره دفتر ارتباطات رادیویی را نیز بر عهده دارد.



:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , ,
تاریخ : جمعه 1 آذر 1398
بازدید : 1560
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

ابرشرکت

شرکت [۱] (به انگلیسی: corporation)، اَبَرشرکت[نیازمند منبع] یا ابرهمکارینوع حقوقی ویژه‌ای از سازماندهی افراد و منابع مادی است که با مجوز دولت و به منظور داد و ستد تعریف می‌شود. در مقایسه با دو نوع دیگر از مالکیت تجاری، یعنی مالکیت انحصاری و شراکت، ابرهمکاری (شرکت) به واسطهٔ شماری از مشخصه‌ها ابزاری منعطفتر برای فعالیت اقتصادی در مقیاس بزرگ، به ویژه به منظور فراهم کردن حجم عظیمی از سرمایه برای سرمایه‌گذاری، محسوب می‌شود.[۲] برجسته‌ترین مشخصه‌های ابرشرکت عبارتند از:[۲]

  • مسئولیت محدود، به این معنا که تأمین کنندگان سرمایه مطلقاً بیش از میزان سرمایه‌گذاری خود متضرر نخواهند شد.
  • قابلیت جابجایی سهام، به این معنا که حق رأی و سایر حقوق در این مجموعه، بدون نیاز به هماهنگی‌های حقوقی، قابل جابجایی از یک سرمایه گذار به دیگری است.
  • برخوردار بودن از شخصیت قضایی، به این معنا که ابرشرکت همچون یک «شخص» واقعی دارای جایگاه حقوقی است و بنابراین می‌تواند شکایت کند، از آن شکایت شود، قرارداد امضا کند، و بشخصه صاحب دارایی باشد.
  • برخوردار بودن از عمر نامحدود، به طوری که یک ابرشرکت ممکن است حتی پس از کنار رفتن تمامی بنیان‌گذارانش به حیات خود ادامه دهد.

منابع

  • «شرکت، شرکت سهامی» [اقتصاد] هم‌ارزِ «corporation»؛ منبع: گروه واژه‌گزینی. «فارسی». در همان. دفتر اول. فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک ۹۶۴-۷۵۳۱-۳۱-۱ (ذیل سرواژهٔ شرکت2)
  • ·  corporation. (2011). Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica Ultimate Reference Suite. Chicago: Encyclopædia Britannica
  • http://www.mehrnameh.ir/article/2875/عبور-از-سرمايه‌داري-به-اقتصاد-آزاد


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , ,
:: برچسب‌ها: ابرشرکت ,
تاریخ : جمعه 1 آذر 1398
بازدید : 1061
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , ,
:: برچسب‌ها: تولید انبوه ,
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com