عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 28 شهريور 1399
بازدید : 1498
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
 

آشنایی با اصطلاحات، تعاریف و مفاهیم مهم نرم افزار Revit Architecture

 

نسخه ۲۰۲۰ نرم افزار رویت آرشیتکچر هم در حال توسعه است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید نرم افزار Revit معماری را بصورت اصولی یاد بگیرید. باور کنید که اگر بصورت پایه ای با اصطلاحات و مفاهیم اولیه آن آشنا نشوید، به بیراهه رفته اید! در این مقاله مفاهیم و اصطلاحات برنامه رویت معماری را برای شما تشریح می کنیم.

در ابتدا سری به خود وب سایت نرم افزاری اتودسک زدیم. تا ببینیم چه راهنمایی در این زمینه دارد. سه فایل پی دی اف در سایت شان بارگزاری شده بود که خلاصه این سه پی دی اف را برای شما در ادامه آورده ایم.

مطلب مرتبط: آموزش سه بعدی کردن یک ساختمان مسکونی به کمک Revit Architecture

فهم مفاهیم کلی برنامه Revit Architecture

نرم افزار رویت چیست؟

نرم افزاری برای مدلینگ (مدل سازی، سه بعدی کردن) ساختمان در معماری است.  ساختار آن بر پایه BIM است که ساختمان را برپایه اطلاعاتی عددی که به آن می دهید مدل سازی می کند.

نمونه طراحی پارامتریک در رویت

نمونه طراحی پارامتریک در رویت

یک مفهوم مهم در نرم افزار رویت، کلمه پارامتریک Parametric هست. پارامتریک به معنای روابط بین اجزای یک مدل است که معمولا ثابت می باشند. مثلا:

  • فاصله پاشنه درب ها از فریم بیرونی معمولا ثابت است، بنابراین شما آن درب را در نرم افزار رویت هرچقدر جابجا کنید، این فاصله تغییری نمی کند
  • یا مثلا لبه ی سقف یا کف ساختمان بصورت لب به لب به دیوار متصل می شود، بنابراین هر زمان که سقف یا کفی را کنار دیواری می برید (در نرم افزار رویت)، خودبخود سقف و دیوارها به هم می چسبند. (کسانی که اتوکد کار کرده باشند می دانند این کار چه نعمتی است چون دیگر نیازی به Trim کردن اضافات نخواهند داشت)

نکته: بسیاری از کلاس های حضوری، مفاهیم رویت را بصورت غیر اصولی به شما آموزش می دهند و در آن صورت بعدها در کارکردن با نرم افزار دچار مشکلات فراوانی می شوید. سعی کنید در ابتدا از نرم افزارهای آموزشی استفاده کنید زیرا مطالعه شده و بر مبنای خود وبسایت اتودسک تهیه شده اند.

فهم اصطلاحات نرم افزار رویت

بیشتر عبارات مورد استفاده در تمامی نرم افزارهای معماری، مشترک هستند. اما برخی از آنها فقط در رویت استفاده می شوند و برای یادگیری این نرم افزار کاملا ضروری هستند:

point icon   Project: پروژه یا پراجکت همان اطلاعات مختص ساختمانی است که در حال مدل کردنش هستید. یعنی ابعاد و نوع درب و پنجره، ویوها (Views). با به کار بردن یک نوع فایل پروژه که مشخصاتش برای شما آشنا باشد، راحت تر می توانید با نرم افزار کار کنید.

project

point icon  Level: لول یا ترازها، سطوح افقی (Horizontal plane) هستند مثل پشت بام، کف ها و سقف ها. بیشتر مواقع، معماران برای هر طبقه یک لول ایجاد می کنند. برای ایجاد یک لول یا تنظیم آنها باید در ویو نما باشید (Elevation view).

 

levels

point icon  Element: زمانی که یک پروژه جدید ایجاد می کنید، یک سری اجزای ساختمان به پروژه خود اضافه می کنید (مثل یک نوع پنجره خاص)، تا آن جز را بصورت آماده در جاهای دیگر ساختمان یا ساختمان های دیگر هم استفاده کنید. المان هایی مثل درب، پنجره، درخت و …

اجزا در رویت

اجزا در رویت

point icon  Category: دسته یا کتگوری گروهی از اجزا (Elements) هستند که برای سه بعدی کردن ساختمان استفاده می شوند. مثلا دسته های مدلسازی ساختمان همان دیوارها و تیرها هستند (Walls and beams).

categories

point icon  Family:  یا همان خانواده در واقع ریز دسته هایی هستند که شامل اجزا بوده و در داخل یک دسته قرار می گیرند. مثلا درب های ۶ پانلی در یک خانواده قرار می گیرند (شکل شان یکی است ولی اندازه و متریال متفاوتی دارند).

family در نرم افزار رویت

family در نرم افزار رویت

point icon  Loadable families & System families: لودبل فمیلی همان اجزایی هستند که می توانید به پروژه تان وارد کنید (بصورت آماده) مثل درخت کریسمس یا اتومبیل فلان مدل و سیستم فمیلی ها هم بصورت پیش فرض در نرم افزار وجود دارند مثل درب و دیوار و ابعاد و …

infamilies etc

point icon  In-place families: خانواده هایی هستند که شما خودتان در داخل پروژه مدل می کنید و بعدا در پروژه های دیگر از آن استفاده می کنید. مثلا یک پنجره خاص را مدل کرده و بعدا در ساختمان های دیگر از آن استفاده می کنید.

Family-from-In-place-Component-01

فهم این تعاریف و اصطلاحات نرم افزار Revit architecture در صورتی که بصورت ویدیویی یا نرم افزاری نباشد کمی سخت بنظر می رسد. در وبسایت های مختلف به دنبال یادگیری آنلاین نرم افزار رویت نباشید چون نه تنها غیر اصولی بوده، بلکه مفاهیم را در بسیاری مواقع اشتباها به شما آموزش می دهند. در وب سایت سریع، آسان به کمک بهترین نرم افزار آموزشی زبان فارسی موجود سعی می کنیم این نرم افزار را به شما آموزش دهیم.

 

منبع : https://sariasan.com




:: موضوعات مرتبط: رویت - Revit , آموزش رویت - Revit , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با اصطلاحات , تعاریف و مفاهیم مهم نرم افزار Revit Architecture ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com