عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1399
بازدید : 5153
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

۷۰ درصد سودها برای شما:
‌ ۷۰۳۰ سامانه‌ی فروش محصولات اعتباری از جمله شارژ و بسته های اینترنتی و خدمات پرداخت است که کاربران را در ۷۰ درصد سود خود شریک میکند.

در صورتی که تعداد زیادی از دوستان یا مخاطبان را به سامانه دعوت کنید، میتوانید یک راه درآمدی جدید داشته باشید.
 
کد شناسائی برای ورود هر کدام که وارد نمائید قابل استفاده است:(لیست بروز رسانی شد)

کد های جدید

haftadsiregister

1

70siregister

2

7030sabtenaam

3

seventythirty7030

4

7030regedit

5

mi1234

6

 

 

پس از ورود با این کد می توانید به درآمد زائی مشغول شوید.
خرید احتیاجات روزمره و درآمد از سایت
دیگر زمان آن رسیده که علاوه بر هزینه، درآمد هم داشته باشیم...
هر چه دوست و آشنا دارید ، با این کد mi1234 وارد شوید و به درآمد زائی بپردازید،
امکان برداشت از واریزی ها و انتقال به کارت شما در اینجا فراهم شده
موفق و پیروز باشید
landing
 

دانلود اپلیکیشن اندروید

7030 app myket

کافه بازار

چارخونه

گوگل پلی

 

دانلود اپلیکیشن ios

ios directا

ios directios direct

درآمد جدید و پایداری

داشته باشید
شما اگر دوستان زیادی دارید و در فضای مجازی و محیطی فعال هستید، اگر گروه و کانال تلگرام، پیج اینستاگرام و فیسبوک پر مخاطب دارید، اگر وبسایت یا پایگاه اجتماعی و اطلاعاتی دارید، میتوانید ۷۰ درصد از سود همه خرید های ایشان را همیشه داشته باشید
landing 7030
همه ی خرید های خود را یکجا انجام دهید
خرید شارژ مستقیم و کد شارژ، بسته های اینترنت،

پرداخت انواع قبض

را خیلی آسان تر و راحت تر انجام دهید.

هفتادسی

محل فروش محصولات اعتباری (غیر فیزیکی) از جمله بلیط مسافرتی، انواع بیمه، آنتی ویروس ،‌گیفت کارت و ... خواهد بود.
امکانات جذاب و کاربردی را تجربه کنید
با نصب اپلیکیشن هفتادسی امکانات بسیار کاربردی و بسیار خلاقانه خواهید یافت.تیم خلاق هفتادسی مدام در حال ایجاد راه کار های جدید برای آسان کردن کار های شماست.
 
اخبار و اطلاعیه ها را فقط از کانال رسمی 7030 در تلگرام دنبال کنید.
شارژ مستقیم
حتی با یک کلیک به میزان دلخواه
بسته های اینترنتی
تمام بسته های هر سه اپراتور
کد شارژ
پنج عدد در روز
پرداخت قبوض
آب - برق - گاز - تلفن - موبایل
کارت به کارت
فعلا از بانک های مبدا محدود
ذخیره کارت ها
شماره کارت ها برای مواقع لازم
دسترسی سریع
تکرار خرید فقط با یک کلیک
بلیط -هواپیما
 
 

 



:: موضوعات مرتبط: موضوعات استارت اپ ها , ,
:: برچسب‌ها: درآمد اینترنتی بدون سرمایه , درامد , هزینه , ,
تاریخ : دو شنبه 4 آذر 1398
بازدید : 2824
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

 

از نیل آرمسترانگ تا سالی راید، از استیو جابز تا استن لی، دهه اخیر با افراد سرشناس زیادی وداع کردیم. در این مطلب می خواهیم با افراد برجسته ای از حوزه های مختلف علمی و فناوری آشنا شویم که در دهه حاضر دنیا را وداع گفتند. البته سه موجود غیر انسان هم در این فهرست حضور دارند.

سال 2011

استیو جابز

بنیانگذار اپل و رئیس پیکسار در طول عمر 56 ساله خود دستاوردهای شگرفی داشت. او انقلاب کامپیوترهای شخصی را به راه انداخت، ماوس کامپیوتر را عمومیت بخشید، دستگاه پخش موزیک شخصی را روانه جیب میلیون ها کاربر کرد و مهم تر از همه، تلفن هوشمند را به عضو جدایی ناپذیر زندگی ما بدل نمود. جابز در تاریخ 5 اکتبر 2011 برابر با 13 مهر 1390 بر اثر سرطان پانکراس از دنیا رفت، یعنی دو سال پس از رونمایی آیپد به عنوان محبوب ترین تبلت دنیا.

دنیس ریچی

ریچی یکی از معروف ترین دانشمندان علوم کامپیوتر بود که زبان برنامه نویسی C را خلق کرد و در توسعه یونیکس هم مشارکت داشت. او پس از یک دوره طولانی بیماری، در تاریخ 12 اکتبر 2011 برابر با 20 مهر 1390 در سن 70 سالگی درگذشت.

سال 2012

کارول شلبی

کارول شلبی، طراح برجسته اتوموبیل و راننده زبردست مسابقات اتوموبیل رانی فرمولا وان در تاریخ 10 مه 2012 برابر با 21 اردیبهشت 1391 در سن 89 سالگی بر اثر بیماری قلبی از دنیا رفت.

ری بردبری

بردبری به عنوان یکی از پیشگامان ادبیات علمی تخیلی، آثار مشهوری مثل فارنهایت 451 و حکایت های مریخ را در کارنامه دارد. او پس یک دوره طولانی بیماری در تاریخ 5 ژوئن 2012 برابر با 16 خرداد 1391 در سن 91 سالگی درگذشت.

سالی راید

سالی راید در سال 1983 زمانی که تنها 32 سال داشت، به عنوان اولین زن آمریکایی به فضا سفر کرد و جوان ترین فضانورد آمریکایی لقب گرفت. راید یک سال بعد دومین سفر فضایی خودش را نیز با استفاده از شاتل فضایی چلنجر انجام داد. او در سال 2012 در سن 61 سالگی به علت سرطان پانکراس درگذشت.

نیل آرمسترانگ

فرمانده عملیات آپولو 11 اولین انسانی بود که در تاریخ 20 جولای 1969 روی ماه قدم گذاشت و این عبارت مشهور را بر زبان آورد: «یک گام کوچک برای انسان، یک خیز بزرگ برای بشریت». آرمسترانگ در تاریخ 25 اوت 2012 و در سن 82 سالگی پس از عمل جراحی بایپس از دنیا رفت.

سال 2013

آرون شوارتز

هکر و فعال سایبری معروف، آرون شوارتز در سن 26 سالگی بر اثر خودکشی درگذشت. او وب سایت ردیت را راه اندازی کرد و در تأسیس سازمان کریتیو کامنز، آر اس اس و Y Combinator نقش داشت. او در زمان مرگش با اتهاماتی از جمله اشتراک گذاری مقالات ژورنال آکادمیک MIT روبرو بود.

یوون بریل

بریل یکی از برجسته ترین پیشگامان علوم موشکی معاصر بود که سیستم پیشران ایستاجت هیدرازین را ابداع کرد. این سامانه به ماهواره های ارتباطی کمک می کند تا مدار گردش خود را حفظ نمایند. بریل در سن 88 سالگی و بر اثر سرطان پستان درگذشت.

راجر ایبرت

ایبرت نویسنده و خبرنگار معروف نشریه شیکاگو سان تایمز، اولین منتقد سینمایی بود که جایزه پولیتزر را دریافت کرد. او فعالیت گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت و توانست نفرت جامعه گیمرها را برانگیزد، چون معتقد بود هیچوقت نمی توان بازی های ویدیویی را به عنوان آثار هنری قلمداد کرد. ایبرت در سن 70 سالگی بر اثر سرطان از دنیا رفت.

ری هری هاوزن

هری هاوزن یکی از پیشگامان جلوه های ویژه سینمایی بود و به خاطر انیمیشن های جذاب در فیلم هایی مثل «جیسون و آرگونات ها» در یادها باقی ماند. او در تاریخ 7 مه 2013 در سن 92 سالگی درگذشت.

داگلاس انگلبارت

انگلبارت یکی از مهم ترین پیشگامان علوم کامپیوتر و محاسبات است. او در سال 1968 در سن فرانسیسکو روی صحنه رفت و مجموعه ای از فناوری های نوین را معرفی کرد. در این مراسم، دنیای فناوری برای اولین بار ماوس کامپیوتر، هایپرلینک، پنجره های تعاملی، هایپرتکست و چند مورد دیگر را به چشم دید. انگلبارت پس از سال ها درگیری با بیماری آلزایمر در تاریخ 2 ژوئیه 2013 در سن 88 سالگی از دنیا رفت.

عمار بوز

عمار بوز، مهندس و مخترع مشهور آمریکایی با اصالت بنگالی بود که به عنوان استاد دانشگاه MIT فعالیت می کرد و شرکت تخصصی محصولات صوتی بوز (Bose) را تأسیس کرد. بوز در سال 2013 و در سن 83 سالگی درگذشت.

ری دالبی

دالبی یکی از پیشگامان حوزه صدا بود و در توسعه دستگاه ضبط ویدیو نقش داشت. او همچنین سیستم صدای فراگیر و سیستم کاهش نویز معروف به دالبی NR را ابداع کرد. دالبی در سال 2013 در سن 80 سالگی بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت.

سال 2014

استفانی کولیک

کولیک شیمیدان زبردستی بود که الیاف مورد استفاده در لباس های ضد گلوله موسوم به کولار (Kevlar) را اختراع کرد. این الیاف هم اکنون در جلیقه های ضد گلوله، کابل های فیبر نوری و بسیاری از محصولات دیگر به کار می روند. کولیک 90 ساله در تاریخ 18 ژوئن 2014 از دنیا رفت.

سال 2015

لئونارد نیموی

نیموی را بیشتر به خاطر ایفای نقش آقای اسپاک در سری علمی تخیلی پیشتازان فضا می شناسیم. او در سن 83 سالگی در تاریخ 27 فوریه 2015 بر اثر بیماری مزمن انسدادی ریه درگذشت.

دیو گلدبرگ

گلدبرگ مدیرعامل شرکت تحقیقاتی SurveyMonkey در تاریخ 1 مه 2015 تعطیلات خود را سپری می کرد، اما به خاطر افتادن از روی دستگاه تردمیل جان خود را از دست داد. البته آریتمی قلب هم در مرگ او تأثیر داشت. گلدبرگ همسر شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیسبوک بود.

سال 2016

ری تاملینسون

هر ایمیلی که ارسال می شود، باید از تاملینسون تشکر کرد. او سیتسم ارسال پیام الکترونیکی را توسعه داد و علامت @ را برای جدا کردن نام کاربری از آدرس دامنه ایمیل انتخاب نمود. تاملینسون در سن 74 سالگی و در سال 2016 بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

اندی گروو

اندرو گروو کارآفرین آمریکایی در سال 1936 در مجارستان به دنیا آمد. او پس از طی دوران جوانی زیر سلطه نازی ها و رژیم های کمونیستی، در سال 1957 وارد آمریکا شد و توانست شرکت اینتل را با همکاری رابرت نویس و گوردن مور راه اندازی کند. گروو نقش تعیین کننده ای در رشد صنعت ریزپردازنده ایفا کرد. او در سال 2000 به بیماری پارکینسون مبتلا شد و سپس در 75 سالگی در سال 2016 درگذشت.

 

از نیل آرمسترانگ تا سالی راید، از استیو جابز تا استن لی، دهه اخیر با افراد سرشناس زیادی وداع کردیم. در این مطلب می خواهیم با افراد برجسته ای از حوزه های مختلف علمی و فناوری آشنا شویم که در دهه حاضر دنیا را وداع گفتند. البته سه موجود غیر انسان هم در این فهرست حضور دارند.

سال 2016

بیل کمپبل

کمپبل بی دلیل به «مربی» معروف نشده است، چون افراد مشهور زیادی در دنیای تکنولوژی زیر دست او پرورش یافته اند؛ از لری چیج، سرگئی برین، اریک اشمیت، جاناتان رزنبرگ و ساندار پیچای گرفته تا استیو جابز، برد اسمیت، جف بزوس، ماریسا مایر، مارک زاکربرگ و شریل سندبرگ. کمپبل 75 ساله در تاریخ 18 آوریل 2016 بر اثر سرطان درگذشت.

الوین تافلر

الوین لویس تافلر در سال 1970 کتاب پرفروش «شوک آینده» را نوشت تا ما را با تغییرات سریع و شگرف دنیا آشنا کند. تافلر با کتاب «موج سوم» در ایران معروف شد. از او به عنوان یکی از مهم ترین آینده پژوهان جهان یاد می کنند. تافلر در تاریخ 27 ژوئن 2016 و در سن 87 سالگی درگذشت.

جو ساتر

ساتر را «پدر 747» می نامند. او تیم مهندسی بوئینگ را رهبری کرد تا نخستین هواپیمای جمبوجت دنیا را بسازند، و سپس در ساخت بوئینگ 707 و 737 هم نقش مهمی را ایفا کرد. ساتر در تاریخ 30 اوت 2016 در سن 95 سالگی بر اثر ذات الریه از دنیا رفت.

اریش بلوخ

بلوخ در آلمان زاده شد و پدر و مادرش را در واقعه هولوکاست از دست داد. او سپس به آمریکا مهاجرت کرد و در سال 1952 به IBM پیوست. بلوخ در توسعه کامپیوترهای بزرگ IBM نقش مهمی را ایفا کرد و محاسبات کامپیوتری را در هان رونق بخشید. او در تاریخ 25 نوامبر 2016 در سن 91 سالگی بر اثر بیماری آلزایمر از دنیا رفت.

جان گلن

جان گلن، فضانورد و سناتور آمریکایی اولین شهروند ایالات متحده بود که به مدار زمین رفت. او سپس در سال 1988 و در 77 سالگی دوباره سوار بر شاتل فضایی دیسکاوری به فضا سفر کرد تا مسن ترین انسانی باشد که به فضا می رود. گلن 95 ساله در تاریخ 8 دسامبر 2016 درگذشت.

ورا روبین

ورا روبین، ستاره شناس آمریکایی اولین فردی بود که با تحقیقات گسترده روی اجرا کیهانی، توانست وجود ماده تاریک را اثبات کند. ماده تاریک احتمالاً 85 درصد جرم کل جهان را تشکیل می دهد. روبین در تاریخ 25 دسامبر 2016 در سن 88 سالگی درگذشت.

سال 2017

یوجین سرنان

سرنان با اجرای موفقیت آمیز مأموریت اپولو 17، یازدهمین نفر از مجموع 12 انسانی بود که روی ماه قدم گذاشت و جای پای خودش را روی تنها قمر زمین باقی گذاشت. او در تاریخ 16 ژانویه 2017 در سن 82 سالگی درگذشت.

رابرت تیلور

تیلور به عنوان پیشگام حوزه کامپیوتر، نقش محوری را در توسعه و پیاده سازی اینترنت، کامپیوتر شخصی و ماوس ایفا کرد. او پس از ابتلا به بیماری پارکینسون، در تاریخ 13 آوریل و در سن 85 سالگی از دنیا رفت.

سال 2018

اورسولا لو گویین

لو گویین یکی از برجسته ترین نویسندگان آثار علمی تخیلی محسوب می شود. او را یکی از معدود نویسندگانی می دانند که رویکرد فمینیستی را در حوزه علمی تخیلی به کار گرفته است. لو گویین بیش از 20 رمان و 100 داستان کوتاه را از خود برجای گذاشت. کتاب «دست چپ تاریکی» یکی از معروف ترین آثار او به شمار می رود. او در 22 ژانویه 2018 در سن 88 سالگی، احتمالا بر اثر سکته قلبی درگذشت.

جان پری بارلو

بارلو یکی از پیشگامان اینترنت آزاد بود و بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) را بنا نهاد. او همچنین به عنوان ترانه سرا برای گروه موسیقی گریتفول دد (Grateful Dead) نیز فعالیت می کرد. پارلو در تاریخ 6 فوریه 2018 و در سن 70 سالگی درگذشت.

استفن هاوکینگ
آخرین مقاله استیون هاوکینگ

هاوکینگ را می توان معروف ترین فیزیکدان و نظریه پرداز معاصر دانست. او در دوران جوانی به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مبتلا شد و باقی عمرش را روی ویلچر برقی سپری کرد. هاوکینگ در تاریخ 14 مارس 2018 در سن 76 سالگی از دنیا رفت. او تنها فیزیکدانی بود که به چهره سرشناس عامه مردم هم تبدیل شد و در برنامه های متعددی از جمله سری سیمپسون ها یا استارترک: نسل بعد حضور یافت.

ری مونتاگ

مونتاگ به عنوان یک زن سیاهپوست آمریکایی توانست به جرگه مهندسین نیروی دریایی آمریکا بپیوندد. او اولین فردی بود که نقشه کامل یک کشتی را با استفاده از سیستم کامپیوتری طراحی کند، و همچنین اولین مدیر برنامه کشتی ها در تاریخ نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود. مونتاگ در تاریخ 10 اکتبر 2018 و در سن 83 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

پل آلن

پل آلن را به عنوان یکی از مؤسسین مایکروسافت می شناسیم، اما او فعالیت های زیادی داشت. آلن مالک چند تیم ورزشی حرفه ای بود، در اولین شرکت فضایی خصوصی یعنی SpaceShipOne سرمایه گذاری کرد و مؤسسه علوم مغزی آلن را تأسیس نمود. آلن در تاریخ 15 اکتبر 2018 و در سن 65 سالگی بر اثر سرطان خون (لنفوم غیر هاجکین) از دنیا رفت.

استن لی
استن لی درگذشت

استن لی برجسته ترین شخصیت دنیای کمیک بوک ها و به خصوص کمیک های مارول حساب می شود. او بسیاری از شخصیت های معروف از جمله اسپایدرمن را خلق کرده است. لی در تاریخ 12 نوامبر 2018 در سن 95 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

کالین کرال

کارآفرین آمریکایی و مؤسس سرویس میزبانی ویدیوی واین (Vine) و بازی HQ Trivia در سن 34 سالگی بر اثر اوردوز درگذشت.

نانسی رومن

رومن به «مادر هابل» معروف بود، چون نقش مهمی را در برپایی تلسکوپ فضایی هابل ایفا کرد. او که یکی از اولین مدیران ارشد زن ناسا محسوب می شود، در تاریخ 25 دسامبر 2018 و در سن 93 سالگی درگذشت.

سال 2019

پیتر میهیو

میهیو هنرپیشه معروف آمریکایی بود که به خاطر ایفای نقش «چوباکا» در سری فیلم های جنگ ستارگان مشهور شد. او در تاریخ 30 آوریل 2019 و در سن 74 سالگی درگذشت.

لی لاکوکا

لاکوکا یکی از مدیران ارشد صنعت خودروسازی آمریکا بود که شرکت فورد را متحول کرد و در طراحی مدل های معروفی از جمله موستانگ، پینتو و اسکورت نقش مهمی داشت. او همچنین در دهه 1980 میلادی شرکت کرایسلر را نیز مدیریت می کرد.لاکوکا در تاریخ 2 جولای 2019 و در سن 94 سالگی بر اثر بیماری پارکینسون از دنیا رفت.

الکسی لئونوف

کیهان نورد روسی، الکسی لئونوف اولین انسانی بود که در سال 1965 راهپیمایی فضایی انجام داد. لئونوف در تاریخ 11 اکتبر 2019 در سن 85 سالگی درگذشت. آخرین پرواز فضایی او در سال 1975 و به عنوان بخشی از پروژه آزمایشی آپولو-سایوز انجام شد.

موجودات غیر انسان

کوکو، گوریل باهوش

کوکو گوریلی بود که توانست زبان اشاره را بیاموزد و با گربه ها هم دوست شود. این گوریل غربی سرزمین های پست در تاریخ 19 ژوئن 2018 در سن 46 سالگی درگذشت. کوکو شهرت جهانی داشت و در مستندهای تلویزیونی متعددی حضور یافت. تصویر او روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک هم نقش بست.

مریخ نورد اپورچونیتی

مریخ نورد ناسا به مدت 15 سال در سیاره سرخ به سیاحت و اکتشاف پرداخت، اما در تاریخ 10 ژوئن 2018 ارتباطش با زمین قطع شد. پس از اینکه اپورچونیتی نتوانست به 1000 سیگنال مخابره شده از زمین پاسخ دهد، آژانس فضایی پایان کار مریخ نورد را در تاریخ 13 فوریه 2019 اعلام کرد.

گرامپی کت

گربه اخمو که به خاطر چهره خاصش به گرامپی کت معروف شده بود، ثروت هنگفتی را برای صاحبش به ارمغان آورد. این گربه حتی شرکتی به نام خودش داشت که محصولاتی مثل تقویم، لباس و اسباب بازی تولید می کرد. گرامپی کت در 7 سالگی و در تاریخ 14 مه 2019 مرد.

منبع:
https://digiato.com
cnet
 


:: موضوعات مرتبط: موضوعات استارت اپ ها , ,
تاریخ : شنبه 2 آذر 1398
بازدید : 1030
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

۶مانع توسعه شرکت‌ های دانش بنیان از زبان مدیران شرکت‌ها

  در مصاحبه با مدیران بهترین شرکت های دانش بنیان در حاشیه نمایشگاه این شرکت ها در مردادماه سال جاری، به ۶ مشکل و مانع که توسعه آنها را به تاخیر انداخته اشاره گردید. معاونت علمی و فناوری به عنوان متولی شرکت های دانش بنیان وظیفه دارد در شناسایی این مشکلات بیش از پیش قدم برداشته و با ترتیب جلسات مستمر با شرکت ها، موانع را احصا نموده و برای حل آن اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی (مقاومتی نیوز)، یکی از موارد مهم در اقتصاد کشور که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بر آن تاکید شده است و می تواند به رونق تولید و اشتغال در کشور کمک کند، دانش بنیان کردن اقتصاد بوده که از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان در حال انجام است.

شرکت دانش بنیان مجموعه ای است که به‌منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی که شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری هستند و همینطور تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان، تشکیل می شود.

حدود ۸۰ هزار نفر در شرکت های دانش بنیان فعال هستند

حسام زند حسامی مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به وجود افزون بر سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور و فعالیت حدود ۸۰ هزار نفر در آنها، گفت: یکی از رویکردهای مهم دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تلاش برای توسعه روز افزون آنهاست.

در فاصله سالهای ۹۳ تا ۹۵ شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان با رشد چشم‌گیری همراه بوده به‌طوریکه در طول این مدت شاهد افزایش بیش از ۵۰ برابری تعداد شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای قانون مرتبط با این شرکت ها بوده‌ایم.

در پایان سال ۱۳۹۲ تعداد شرکتهای دانش‌بنیان تأیید شده ۵۵ شرکت بود که این آمار تا پایان سال ۱۳۹۴ به ۲ هزار و ۲۷۵ افزایش یافت و تاکنون به رقمی حدود ۳ هزار  شرکت رسیده است.

 

اگرچه در کشور ما طی سال‌های گذشته توجه زیادی به ایجاد و حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان شده است، اما هنوز موانع و مشکلات مهمی بر سر راه بقاء، رشد و شتاب بخشیدن به روند پیشرفت و تقویت این شرکت‌ها وجود دارد.

۶ مشکل و مانع توسعه شرکت های دانش بنیان

از مهم‌ترین موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان که در مصاحباتی با مدیران آنها مورد تاکید قرار گرفته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مشکلات در روند ثبت شرکت و وجود بوروکراسی اداری

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدیران شرکت های دانش بنیان به آن اشاره می کنند، مراحل طولانی در ثبت شرکت ها به عنوان شرکت دانش بنیان و اخذ مجوزهای فعالیت است.

آقابزرگی یکی از مدیران شرکت های دانش بنیان با اشاره به طولانی بودن روند کارهای اداری، گفت: ما انتظار داریم روند کارها برای شرکت های دانش بنیان تسریع شود و اخذ مجوزهای ثبت شرکت، مالیات، بیمه و غیره به صورت سیستمی شود و کارها از طریق اینترنت انجام گیرد.

وی افزود: درحال حاضر ما به جای اینکه به کار اصلی خود بپردازیم، مدت زیادی درگیر این مسائل حاشیه ای هستیم. لذا باید بوروکراسی اداری که یکی از مشکلات اصلی ما است از طریق سیستمی کردن روند این کارها تصحیح شود.

۲- کمبود منابع مالی با سود متناسب حتی در صندوق نوآوری و شکوفایی

از آنجایی که معمولا شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را برای تحقیق و توسعه از طریق وام‌های بانکی تامین می‌کنند، بهره بانکی بالا می‌تواند عامل کندی و کم‌بازدهی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بشود.

همچنین بسیاری از شرکت های دانش بنیان میزان وام های ارایه شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی را با توجه به هزینه های تولید بسیار اندک می دانند.

در این زمینه بهجو رئیس هیئت مدیره کانون طراحی مهندسی کشور گفت: معاونت علمی مشخص می کند که فعالیت یک شرکت بر پایه دانش است و آن را به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می کند؛ اما در این صندوق ارزیابی هایی از شرکت توسط کسانی انجام می شود که هیچ تخصصی در زمینه تولید ندارند و مانند بانک ها اعلام می کنند که به میزان خاصی امکان حمایت وجود دارد.

۳- بی اعتمادی به محصولات دانش بنیان داخلی

مشکل دیگر شرکت های دانش بنیان که البته برای سایر تولیدکنندگان نیز بعضا وجود دارد، عدم حمایت از محصولات داخلی و استفاده از محصول خارجی به ویژه در دستگاه های دولتی است. واردات و قاچاق بی رویه برخی محصولات موجب آسیب به تولیدکننده های داخلی شده و بازار داخلی را در اختیار کالاهای خارجی مشابه تولید داخل قرار داده است.

علوی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژرف پویان توس با بیان اینکه به شرکت های دانش بنیان در کشور ما اعتماد نمی شود، گفت: از محصولاتی که ما تولید می کنیم حمایت نمی شود؛ حتی در دستگاه های دولتی از محصولات خارجی مشابه ما استفاده می شود. لذا یک بی اعتمادی در بین مردم و مسئولین کشور نسبت به تولیدات داخلی از جمله نسبت به محصولات شرکت های دانش بنیان وجود دارد.

۴- استفاده دستگاه های دولتی از محصولات خارجی

یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان ترجیح محصولات خارجی بر مشابه داخلی آن می باشد. در صورتی که در بسیاری از موارد کیفیت محصول داخلی با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارد و هزینه استفاده از آن نسبت به محصول وارداتی کمتر است.

بهجو مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهساز سیستم، مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان را واردات محصول خارجی دانست و گفت: وقتی ما محصولی را تولید می کنیم، مدیران میانی و پائین دست، تمایلی برای استفاده از این محصولات و تجهیزات ندارند و استفاده از محصول خارجی را ترجیح می دهند و ریسک به استفاده از محصول داخلی نمی کنند. علاوه بر آن به خاطر منافعی که برای برخی افراد و واسطه ها از طریق واردات ایجاد می شود از جمله سفرهای خارجی، استفاده از محصول خارجی ترجیح داده می شود.

مواردی چون عدم اعتماد مسوولان و مدیران ارشد به تولیدات داخلی به خاطر کم بودن کیفیت یا بدقولی شرکت‌ها در گذشته، وجود رانت‌های داخلی برای فروش محصولات خارجی و پیشنهادهای وسوسه‌انگیز خارجی برای بازاریابی این محصولات نیز در ترجیح دادن استفاده از محصول خارجی تاثیر زیادی دارد.

۵- تاخیر در تامین مالی قراردادهای بسته شده با دولت

محمودی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پداس گفت: یکی از مشکلات مهم شرکت های دانش بنیان موضوع سرمایه در گردش شرکت ها است. برای تولید محصول دانش بنیان، تحقیق و بررسی، مواد اولیه، تجهیزات و نیروی انسانی لازم است که نیاز به سرمایه زیادی دارد. لذا نبود سرمایه در گردش مسئله ای است که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند. به طوری که وقتی محصول را به یک دستگاه دولتی می فروشند مدت زیادی زمان می برد تا پول آن را بدهند و این مسئله باعث می شود این شرکت ها آسیب ببینند.

۶- ناتوانی در بازاریابی و تجارت محصولات توسط شرکت های دانش بنیان

علی رغم اینکه فعالان در حوزه ی شرکت های دانش بنیان از جمله دانش آموختگان و نخبگان کشور هستند، اما بسیاری از آنها با مسائل بازاریابی محصول از جمله مراحل معرفی محصول، تبلیغات، مذاکرات جهت ثبت سفارش، ارتباط با بازارهای بین المللی جهت صادرات و غیره آشنا نبوده و به همین دلیل در مرحله فروش محصول با مشکل مواجه می شوند.

مشکل بازاریابی برای محصول در شرکت های دانش بنیان نوپا بیشتر از شرکت های با سابقه وجود دارد که به همین دلیل شرکت های نوپا بیشتر به حمایت از سوی دولت در این زمینه نیاز دارند.

ضرورت توجه به مسائل شرکت های دانش بنیان در عمل

موارد مذکور بخشی از مشکلاتی بود که در مصاحبه با بهترین شرکت های دانش بنیان در حاشیه نمایشگاه این شرکت ها در مردادماه سال جاری، به آنها اشاره گردید. معاونت علمی و فناوری به عنوان متولی شرکت های دانش بنیان وظیفه دارد در شناسایی این مشکلات بیش از پیش قدم برداشته و با ترتیب جلسات مستمر با شرکت ها، موانع را احصا نموده و برای حل آن اقدام نماید.

منبع : http://moqavemati.net



:: موضوعات مرتبط: موضوعات استارت اپ ها , ,
تاریخ : جمعه 1 آذر 1398
بازدید : 2726
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

آمازون (شرکت)

 

 
 

نوع

شرکت سهامی عام

 

 

صنعت

اینترنت
خرید اینترنتی

بنا نهاده

۱۹۹۴

بنیانگذاران

جف بزوس

دفتر مرکزی

سیاتل، واشینگتن، ایالات متحده آمریکا

محدودهٔ فعالیت

جهانی

افراد کلیدی

جف بزوس
  رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل

محصولات

بازی‌های رایانه‌ای
آمازون کیندل
فروش کتاب
کتاب خوان‌های الکترونیکی
فروش اینترنتی

کارکنان

۵۶۶٬۰۰۰ نفر  ۲۰۱۷

شرکت‌های وابسته

سرویس‌های وب آمازون
الکسا اینترنت
دیجیتال فتوگرافی رویو
گودریدز
بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها

 

 

ساختمان مرکزی پیشین آمازون، در سیاتل

آمازون.کام یا آمازون دات کام،

  به انگلیسی: Amazon.com شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد.

این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. وبگاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت به‌شمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وبگاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شده‌است. این شرکت همچنین با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده‌است، که در این روش به جای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده، آن‌ها را به آدرس مشتری ارسال می‌کند.

کپیتال گروپ هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۶٫۲٪ درصد از سهام آمازون، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود. بخشی از سهام شرکت آمازون.کام نیز در بازار بورس نزدک معامله می‌شود. این شرکت جزئی از شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک-۱۰۰ به‌شمار می‌آید. وبگاه‌های الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها، متعلق به آمازون.کام می‌باشند.

وبگاه آمازون که به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد. این میزان فروش رکوردی جهانی بود که یک فروشگاهی وبسایتی به آن دست یافت. آمازون همچنین بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایالات متحده محسوب می‌شود و در وبگاه خود به جز کتاب، محصولات متنوعی چون پخش‌کننده دی وی دی و بلو ری، ام پی تری پلیر، انواع نرم افزار، بازی ویدئویی، وسایل الکترونیکی، زیورآلات، مبلمان، غذا، اسباب بازی و پوشاک نیز می‌فروشد؛ و شما می‌توانید با استفاده از گیفت کارت آمازون نیز از وب سایت آمازون خرید کنید. این وبسایت از چند سال پیش همچنین وارد عرصه تولید اسمارت فون، تبلت، کتابخوان دیجیتال، تلفن و تلویزیون دیجیتال هم شده‌است.

آمازون همچنان در میان آمریکائیان در حال گسترش است. فروش این شرکت در سراسر جهان بیشتر از مجموع فروش اینترنتی ۲۰ خرده فروش بعدی در آمریکا می‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: موضوعات استارت اپ ها , ,
:: برچسب‌ها: آمازون ,
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com